Pazar, Eylül 24, 2006

My Name is Ferruh, Anti-Piracy Project

Nahnu.org'un yazısı sayesinde haberdar oldum. My Name is Ferruh, Anti-Piracy Project ne zamandan beri takip ettiğimi hatırlamadığım bir bilişim uzmanının, pek çoğuna ilginç hatta enayice gelecek, uygulaması.

Son zamanlarda nadir uğradığım sitelerden biriydi ferruh.mavituna.com ve böylesi bir hareket ile tekrar hatırlamam çok güzel oldu.

Bugün aleni bir şekilde bildiriyorum ki warez / korsan / kaçak herneyse yazılım, film, kitap vs. kullanımım inşallah sona ermiştir. Bunun yanında bugüne kadar kullandığım her türlü paralı, tescilli materyali satın alarak geri ödemeye başladım. Kaynak : F.Mavituna
...diyor. Sebep ise tamamen dini. Yani benim mümkün olduğunca korsan kullanmamaya karar verdiğim ilk zamanlardaki "Farklı şeyler de olmalı?" yaklaşımımdan bayağı uzak.

Bugün daha çok kısıtlanmış haklar ve özgürlük ilişkisini kafama taktığım için Mavituna'nın yaklaşımından uzak olduğumu düşünmüyorum. Kimsenin özgürlüğünü devretme ayrıcalığı olmadığına eminim.

Şimdi de bu fikrin amansız savunucularının ürettiği çelişkili taraftan bahsetmek isterdim ama sonuçta birilerini kırmak olabileceği için iyice kısa kesmek istiyorum. Şöyle söylemekte fayda var: Bir gün sırf iyiliğiniz ve Allah rızası için mistik öğütler duyarsanız, bu sefer siz de arkadaşınızın ofis paketinin kaç lira olduğunu sorun. Eğer fiyat konusunda fikri yoksa lütfen sadece söylediklerine itibar edin...

Sahtekarlıklar herkes tarafından yapılabilir olunca hak haline gelmez değil mi?

Hiç yorum yok: