Pazartesi, Eylül 18, 2006

GittiGidiyor.com

GittiGidiyor.com iyi bir açık arttırma sitesi. Ben de bir kere denemeye karar verdim. Bir yıl kadar önce yenilediğim anakartımın tümleşik ses kartı sayesinde fazlalığa çıkan eski sayılmayacak kartı açık arttırmaya sundum.

Talep ettiğim fiyattan şüphe duymama sebep olacak kadar erken, üç dört saat içinde, cevap geldi. Bir an "Yoksa güzelim ses kartımı meraktan heba mı ediyorum?" diye düşündüm. Halbuki zamanında satın alırken de bundan pek fazla ödememiştim. Doğru zamana denk gelmişim demek.

Ama asıl bundan öncesi vardı. Sisteme göre; ürünü satışa yada açık arttırmaya çıkarmak için servis sağlayıcıya kredi kartı ile ödeme yapmanız gerekiyor. Bu bedel fiyata göre değişiyor ve benimki için 35 kuruş olarak belirlenmişti. Ödemeyi yapmaya karar verdim. Kredi kartı bilgilerimi vermem gereken sayfaya geçtim. Formu doldurup onayladım. Ama karşımdaki işlemin tamamlandığına dair bir sayfa değil, erişim hatasıydı.

Böyle durumlarda işlemin yapılmış olmasına rağmen sonuç sayfalarının gösterilememiş olması olasıdır. Bilgileri verdikten sonra banka ile iletişim kurulmalı bilgiler ve limit doğrulanmalı. Kart limitinden bir miktar siteye tahsis edilmeli ve sonuç sayfasına geçilmelidir. Bu arada zaman aşımı hatası ile karşılaşmamak için de dua etmekten fazlası pek mümkün değildir.

Bundan habersizken aynı olayla daha pahalı bir ürünü satın almam sırasında karşılaşmıştım. Tekrar alışveriş yapmış ve yanlışlıkla iki misli ödemiştim. Tahmin edilebileceği gibi çözülmesi en kolay sorunlardan. Çünkü herşeyin kaydı her iki tarafta da tutuluyor. Satıcıya bilgi verirsiniz ikinci siparişiniz iptal edilir. İlk deneyimimde paniğe kapılmamın sebebi sitenin yabancı bir altyapı kullanıyor olmasından kaynaklanmıştı. Ancak tahmin ettiğimden daha kolay çözülmüştü. Sonuçta herşey satıcının elindeydi.

GittiGidiyor.com alışverişi sırasında aynı hataya düşmemek için hata mesajı yanda dururken site içerisinde gezintiye başladım. Yardım sayfaları dışında hiç bir bölüme ulaşmanın kolay olmadığı sitede girmediğim yer kalmadı diye tahmin ediyorum. Ama listeleme hakkı satın aldığıma dair en ufak bir bilgi kırıntısına rastlamadım. Hatta işlemin gerekleşmediğine yeterince ikna oldum ki bilgileri tekrar vermem gerektiğini düşündüm. Öyle de yaptım.

Aynı gün banka hesabımı kontrol ettiğimde GittiGidiyor.com için 70 kuruş ayrıldığını gördüm. Henüz site tarafından onaylama gerçekleşmediği için çekim yapılmamıştı ve bir an önce müşteri hizmetlerine durumu bildirdim. Sonuçta 35 kuruş da olsa para paradır.

Kısa sürede özür dilediklerine dair bir ileti ile bilgilendirildim. Çözüm bir daha ki listelememi ücretsiz sağlamaları şeklinde gerçekleşecekmiş. Teşekkür ettim. Daha önceki deneyimimde ödemenin iptali mümkün olmuştu. Sanırım bu sefer birlikte çalıştıkları banka bunun için imkan sağlamıyordu. Bu anlayışla karşılanabilir. Tabi anlayışta en büyük etken kaybedilen bedelin sadece 35 kuruş olması.

Aslında daha önce karşılaştığım bu duruma ikinci kez düşmemeli ve yeterince beklemeli miydim? Ürün onaydan geçip listelenince sorun kalmayacaktı. Ama alışveriş güvenliğini bu kadar önemseyen GittiGidiyor.com her adımı kullanıcı tarafından erişilebilir kılamaz mıydı? En azından işlem hakkında beni bilgilendiremez miydi?

GittiGidiyor.com iyi bir site. Belki bu iş için en iyi yer. Satacak bir şeyim olsa yine oraya giderim (zaten bir bedava hakkım var :) ) Ancak bir tavsiyem var. Siteye girin, üye olun ve gezinin. İstediğiniz sayfaya birkaç deneme yapmadan ulaşabiliyor musunuz?

Bence sitenin erişilebilirlik açısından kat etmesi gereken biraz yol kalmış. Ayrıca tüm alışveriş sitelerine naçizane bir tavsiye: Ne olur ödeme sayfalarınızı asenkron bir iletişim altyapısı ile güçlendirin.

Hiç yorum yok: