Perşembe, Ağustos 24, 2006

Linux Çekirdeği 15 Yaşında

25 Ağustos 2006'da Linux çekirdeği 15 yaşında. Ben de yaklaşık 6 yıldır kendisiyle tanıştığımı söyleyebilirim. Zaten bilgisayar kullanmaya başlamam 99 senesine dayanıyor ki sanırım bir sonraki yılın yazında duydum ilk kez GNU/Linux'u.

Tanışmış olmak derken tabi ki; sadece ondan haberdar olup yüksek bir merakla haberlerini takip etmekten ve zaman zaman becerebildiğim ölçüde ikinci bir işletim sistemi olarak kullanır gibi yapmaktan bahsediyorum.

Bunun bir (yarım) adım ötesine ancak 2004'te geçebildim ki o zaman da daha işlevsel denemelerle SuSE ve Mandrake deneyimlerim oluşmaya başladı. Bu durumdaki birine de GNU/Linux kullanıcısı denemezdi.

2005'e gelindiğinde ben artık ön tanımlı işletim sistemi olarak Ubuntu GNU/Linux kullanan ama yine de Windows'u eksik etmeyen biri oluverdim. Bu olaya diğer bir etken olarak katkıda bulunan; rahatlayan internet bağlantımın varlığını da eklemek gerek.

Şimdi takvim 2006'yı gösteriyor ve bir süredir bilgisayarımda ki tek işletim sistemi Uludağ/Pardus. Bir geliştirici değilim ama 1.1alpha2'yi kararlılık derdini umursamadan kullanıyorum. Sanırım epey zamandır bastırdığım geliştiricilik nefsimi bu şekilde tatmin ediyorum.

Açıkçası zaman hızla ilerlerken henüz bu dünyaya, bırakın geliştiriciliği, yerelleştirici olarak bile katkı sağlayacak kararlılığı gösteremediğim için kendimi yürekten alkışlıyorum. En azından 6 yıla özgürleşebilmişim ya bravo bana.

Daha genel bir bakış ile; üniversite öncesi dönemde bu yeni şeyin ne olduğunu merak eden hevesli bir çocuk, üniversitenin ilk iki yılında ise artık bu nimeti kullanmaya başlamış bir bilgisayar okur yazarı olarak tanımlayabilirim kendimi.

Böylesi uzun bu ilk dönem bana biraz da evlilik öncesi özellikle uzatılan nişan dönemlerini hatırlattı. Henüz tecrübe etmediğim için başkalarının fikirlerine dayanarak söylüyorum ki bu da eşler arasında daha iyi bir bağ oluşmasına yol açıyormuş. Darısı başımıza :)

Hiç yorum yok: