Pazar, Ekim 08, 2006

internet

Sanırım bir haftadan fazla internetsiz kaldım. Bu arada posta kutum şişti. Birkaç önemli iş gecikti. Pardus 1.1 Alpha 3'ü çıktığı gibi duyamadım. Hatta okunmamış onca blog girdisi çıktı karşıma. Bu yığın ile baş etmek ise sanırım sadece birkaç saatimi aldı.

Haber almak dahil hemen her iletişim işi için (hatta mümkün oduğunca telefonumu da kapalı tutarak) bilgisayar kullanıyorum. Böyle olunca internetsiz kaldığım zamanların bende stres yapması gerekir diye düşünürüm. Ancak geçtiğimiz Temmuz ve Ağustos aylarını da internetsiz ve rahatça geçirebildiğimi düşünürsek, artık yavaş yavaş bağamlılık noktasından uzaklaştığımı söyleyebilirim. Ayrıca bir haftanın yükünü kısa sürede tüketebildiğimi hatırlayınca yoksa bağlantımın sorunsuz olduğu zamanlarda zamanımın çoğu boşa mı gidiyor diye düşünmeye başladım.

Bu fikri interneti gerektiği gibi kullanamadığımı düşünecek şekilde değiştirebilirim de. İnterneti etkili olarak kullanabilmek ne demek? Rafta duran ansiklopedi gibi sadece gerekirse göz atmak mı, yoksa televizyon ve telefon gibi zaman öldürücüleri yok etmeme yarayacak bir araç saymak mı?

Hiç yorum yok: